Per aquesta sessió cadascú de nosaltres va portar el currículum, ja fos en paper o en format digital. Però abans de començar m'agradaria explicar què és el currículum. Podríem dir que és el conjunt de competències bàsiques, objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació de cada matèria que s'ensenyen en un programa educatiu. És una eina molt important per al mestre per poder portar a terme la seva tasca educativa.
En aquest document podem trobar les vuit competències, les àrees que treballen els infants, els objectius que hem de fer que aconsegueixin els infants, tots els continguts que hem d'ensenyar als nostres alumnes, i com ha de ser l'avaluació. És ha dir el currículum ens explicar què, com i quan ensenyar i avaluar.
Però és un document que el mestre ha de seguir al cent per cent? Podríem dir que no, és una eina que té el mestre de suport, la qual ha de tenir en compte per treballar tots els objectius i continguts necessaris però té total llibertat a l'hora de fer les classe com ell vulgui, sempre i quan penso jo que la persona que tingui per sobre, el deixi.
Quines són les competències bàsiques? Trobem 8 competències bàsiques que són la comunicativa lingüística i audiovisual, l'artística i cultural, el tractament de la informació i competència digital, matemàtica, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i interacció amb el món físic, i per últim, social i ciutadana.
Per finalitzar m'agradaria parlar sobre els nivells de concreció , ens referim a la programació, els nivells són els següents:
- Primer nivell de concreció: Estatal, l'administració educativa decideix què s'ha d'ensenyar a cada etapa.
- Segon nivell de concreció: Els centres, realitzaran el projecte educatiu de centre.
- Tercer nivell de concreció: El professorat, programació de cicle i unitats de programació.
Si ens fixem en els nivells de concreció, podem veure que el mestre té certa llibertat a l'hora de decidir com ensenya als seus alumnes, ja que l'últim nivell de concreció és on el mestre realitza la seva pròpia programació dins de l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada