Lluitem per tenir uns infants que somriguin!!!

Lluitem per tenir uns infants que somriguin!!!

diumenge, 15 de juny del 2014

Com es pot avaluar?


                                             



Hem estat parlant sobre el currículum, sobre els objectius, les competències, les àrees curriculars, els nivells de concreció. És a dir sobre el què, el quan i el com ensenyar.  Ara toca saber com i quan avaluar.

Com sabem els mestres què hem d'avaluar? Els mestres hem de tenir uns criteris a l'hora d'avaluar per saber si els nostres alumnes han assolit els objectius i els continguts que ens havíem proposat al començar el procés d'ensenyament-aprenentatge.

L'avaluació que es duu a terme actualment a la majoria de centres és la més adequada? Jo considero que no ho és. Hem d'afavorir que els nostres alumnes facin uns aprenentatges significatius, ens hem d'oblidar de l'ensenyament tradicional on el tipus d'avaluació que es fa  fomenta la memorització de continguts, on arribes a l'examen i expliques tot el que has memoritzat però realment no has fet un aprenentatge funcional.

Per això, crec que hauríem d'intentar buscar nous mètodes d'avaluació, ja sigui fent treballs en grup o individuals, realitzant exposicions, fent projectes, és a dir realitzant exercicis que motivin als alumnes i ens ajudin als mestres a poder avaluar els seus coneixements.

Un últim aspecte que m'agradaria explicar de l'avaluació és que el mestre hauria de tenir en compte com està emocionalment l'alumne en el moment que l'està avaluant, ha de respectar els sentiments que té l'alumne respecte a l'aprenentatge i fer que aquests siguin els més positius possibles. Espero que com a futurs mestres no oblidem les nostres paraules quan hi ha algun mestre que no ens ajuda o no respecta els nostres sentiments i ajudem sempre que puguem als nostres alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada